Gorgeus: Baştan başlamak...
Şuana kadar açık ara farkla en çok yaptığım şey kesinlikle baştan başlamak
Sevgili okuyucu... sence bu daha ne kadar sürecek? Daha ne kadar baştan başlayacağım?
Yada daha doğru bir tabir ile...
Gorgeus: Ne kadar daha baştan başlamak zorunda kalacağım?
Bu şey benim içimi kemirenler arasında açık ara farkla en büyük olanı
Gorgeus: Sana anlatacak neyim kaldı ki? Neyim var ki bu tekrarlardan başka. Tremnov daha ne kadar devam edebilir ki bu kitabı anlatmaya
Gorgeus: Ve daha da önemlisi, beni ben yapan nedir? Beni gorgeus yapan, tragedya'ya layık yapan... ah başkası anlasa kah başkası dinlese... ama bu sonsuzluk sonunda çözülse...
Ne güzel olurdu...
Ne kadar... muhteşem olurdu.
Trajedimin bittiği, bütün acılarımın sonunda sonuç verdiği ve benim sistemim ile örülmüş tıkır tıkır işleyen gerçek bir ütopya...
Zaten şu geldiğimiz noktaya kadar doğru olduğunu düşündüğüm şeyler için çabalamaktan başka ne yaptım ki?
Gorgeus: Ve elime aldığım ise sadece koca bir hiçten ibaretti.
Acaba kendimi mi kaybettim bu yolculukta? Ya artık sadece boş kalmamak için devam ediyor isem? Bu yüzden devam ediyor olabilir miyim?
Sadece eylemlerime devam etmek için takıntılı bir devam motivastonu olabilir mi bu?
Yoksa bu bile zihnimin bir oyunu mu bana? Yoksa sadece yazarımın bir başka saçmalığı mı?
Gorgeus: Şu geldiğimiz noktada kendi varoluşumdan bile emin olamıyorum
O kadar çok baştan başladım ki artık ruhumun orada olup olmadığından bile emin değilim
Belki de sadece ruhunu kaybetmiş bir adam olabilirim...
Ama ne olursa olsun devam etmek boş boş durmaktan ve yenildiğimi kabul etmekten çok daha iyidir
Kitabın en başındada söylemiştim bunu
Gorgeus: Gorgeus ölebilir. Ama devrimcilik ve sistem karşıtlığı ölemez
Şuan sana ne anlattığımı bile bilmiyorum sevgili okuyucu
Belki de sadece daha önce anlattığım şeyleri tekrar ediyorumdur
Veya sadece ben öyle zannediyor da olabilirim.
Ama burada olan ne varsa çözmek üzere olduğuma eminim sevgili okuyucu. Zaten hali hazırla anormal bi kitap bu. Ve ben bunu böyle yapan şeyi bulmak üzere olduğuma eminim
Gorgeus: Çünkü bu kitapta olanlar inan ki bana normal gelmiyor. Sen okuyucu olduğun için senin ile ilgili bir şey yok. Bunu görmedin duymadın veya tecrübe etmedin, ama ben bunu kitabın başından beri hissediyorum. Sanki üstümde bir şey varmış gibi... Kesin yazarımın bir oyunu bu. Belki de sadece paranoyak davranıyorumdur. Ama temkinli olmakta özellikle de konu yazar ise temkinli olmakta fayda görüyorum sevgili okuyucu
Gorgeus: yazarım bunu tasvir etmese bile hissettiğim aynen şu, şuanda herşey bir anda kayboldu. Ve şuanda ben benim. Hepsi bu...
Şuanda aynen böyle hissediyorum sevgili okuyucu
Gorgeus: Ama şimdi düşünmeye başlayalım... aradığımız anomali tam olarak ne olabilir? Çünkü bi kitabın devam etmesi içimde anlaşılamaz bir his uyandırıyor ve beni bu konuda uyarıyor. Ve hali ile kitabın ana karakteri olduğum için böyle şeylerin suratıma patlamasını ve hali hazırda zaten elimizde sıkıntı yokmuş gibi yeni bir tanesini açmasını herhangi bir şekilde istemiyorum
Öncelikle... bu işe mantıksal olarak yaklaşırsak...
Gorgeus: bu yaşana. Sıkıntı kesinlikle yaratılışın tiyatrosu ile ilgili olmalı. Çünkü şu anda içinde bulunduğum sanal mekan yaratılışın tiyatrosu. Bu da bu şeyin en azından buranın içinde olduğunu veya burayı herhangi bir nedenden ötürü bir şekilde etkileyebildiğini gösterir. Ve nasıl yapıyor ise herhangi bir sebepten dolayı da benim içinde bu hissi oluşutuyor demektir. Şuanda en basit hali ile bunları söyleyebilirim sevgili okuyucu
Ama detaylara indiğimizde muhtemelen iş çok daha karmaşık bir hale gelecektir. Bana soracak olursan bu şeyin ontolojik olduğunu düşünüyorum. Hatta hiçliğimin çökmesi bile muhtemelen bununla alakalı. Eğer ontolojik olmasaydı kanaatimce bunu yapamazdı diye düşünüyorum
Ama öte yandan spesifik bir nesne yada biri de değildir muhtemelen. Bunlar olacağını zannetmiyorum çünkü eğer öyle oksaydı yaratılışın tiyatrosu nesne veya kişi olgusuna da doğrudan tepki verir ve yeni rotalar yeni kader olasılıkları doğrudan açılmış olurdu
Gorgeus: Bu da muhtemelen dışarıdan gelen bir şey. Yaratılışın tiyatrosu dışarıdan kuşatılıyor olmalı. Ha ama dışarıdan derken, sanam uzayımın bir dışı yok. Burada kast ettiğim şey müdahalenin sanal uzayın içinden yapılamadığı. Bunun ayrımıni yapalım öncelikle sevgili okuyucu
Ayrıca bunlar bir kenara bulmamın zor olacağı bir şey de olmalı. Ve muhtemelen rotaların ana hatlarını ve sonucuny etkilemese bile detayları etkiliyor olmalı.
Gorgeus: ha nereden biliyorsun diyorsan sevgili okuyucu, kendi yeteneğimin çalışma mantığını senden çok daha iyi bildiğim için. Ben sana sadece üstün körü geçtim ama defaylara deyinmeyeceğim zaman kaybetmeyelim
Gorgeus: nerede kalmıştık? Evet. Bu şey ne olabilir?
Ne olduğunu şuanda tam olarak bulamasam bile aklımda bir tablo oluşmaya başladı bile... ayrıca bu şey herhangi bir şekilde bilinçli yada bilinçsiz olarak benden başka bir şeyi etkilemiyor. Mesela çoban kız ve koyunları hala duruyor ve onlara herhangi bir şey olmadı. Bu hissi sadece benim hissettiğim çok belli oluyor
Gorgeus: Bunun yanında bu düşüncem sana tuhaf gelebilir sevgili okuyucu ama ben bu olan şeyin pek de tatlı sonuçlanacağını zannetmiyorum. Hatta bence şuanda yazar bana bir oyun oynuyor
Ah... yazar. Mağrur orospu evladı...
Dediğim gibi sevgili okuyucu, tüm yollar yazara çıkar ve ben de şuanda işin sonunda yazara çıkacak olan yolları arıyorum
Gorgeus: Ve bulu bulmak için de hareket etmem gerekecek. Yani... evet. Ağacın altını terk ediyorum. Dağa çıkacağım. Dağa çıkacağım ki bu sayede bu şeyin yaşanabileceği bir eylem olsun.
Gorgeus: Sevgili okuyucu... gelelim tasvir kısmına şuanda ağacın altından yeni çıktım ve koyunların arasında dolaşarak sakince mermer dağ'a doğru yürüyorum...
Artı olarak da aklımda sonunda fikirler oluşmaya başladı sevgili okuyucu... bu şey... nasıl anlatsam ki sana.
Tuhaf bir şey. Beni ve yaratılışın tiyatrosunu kuşatan, görünmez ve sadece beni etkileyen bir olgu... belki de farkına vardığım anda öleceğim yada silineceğim bir şey bile olabilir. Belki de kontrol ettiğim yada kontrol ettiğini zannettiğim bir şey de olabilir
Gorgeus: ama aklımdaki fikir beni kontrol ettiği yönünde. Ve şunu biliyorum ki bu şey bu kitabın ilk sayfasında ilk cümlesinde sana verdiğim o ilk selam ilk tanışma faslı ile başladı
Dur... toparlamak üzereyim. Ama şuanda pek müsait bi noktada değilim. Sana anlatmayı unuttuğum için özür dilerim ama dağa çıkıyorum sevgili okuyucu dağa çıkıyorum şuan. En ufak harekette yere yapışıp herşeye en başından başlarım. Bu yüzden şimdilik konuşmayacağım.
...
...
....
...
.....
Gorgeus: Ah.... SONUNDA dağa çıkmayı başardım... oh... ama... hiçbir şey olmadı.
Sanırım bu konuda yanıldım. Ama işin içinde muhtemelen başka bir şey var. En azından bunu kanıtlamayı başardığımı düşünüyorum.
Peki... dur... yoksa bu rotalar ile ilgili olabilir mi? Sana yer yer rotaların bağlantısından bahsetmiştim sevgili okuyucu ancak bu...
Gorgeus: DUR BULDUM! OLAYI ÇÖZDÜM OLAY K-
